Artikel 1
Een klacht kan op de volgende manieren worden geuit:
Schriftelijk naar het postadres:
Poly-Artrose Lotgenoten vereniging
Postbus 45
6970 AA Brummen
Of per e-mail aan: taairaterces@poly-artrose.nl
Artikel 2
De klager ontvangt binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging.
Artikel 3
Elke klacht wordt geregistreerd. De volgende gegevens worden genoteerd:
Artikel 4
Een klacht wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 6 weken beantwoord. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn dan ontvangt de klager hierover bericht en wordt afgesproken op welke termijn de klacht wordt afgehandeld.
Artikel 5
Als de klachtenprocedure is afgerond, maar de klager desondanks ontevreden is over de wijze waarop het bestuur van de Poly Artrose Lotgenoten de klacht heeft behandeld, dan kan hij/zij binnen 6 weken schriftelijk via het bestuur bij de klachtencommissie van de Poly Artrose Lotgenoten in beroep gaan. Het bestuur zorgt voor doorzending van het beroep aan de klachtencommissie. Binnen 2 maanden na de ontvangst bij de klachtencommissie wordt het beroep beantwoord.
Artikel 6
De klachtencommissie adviseert het bestuur over de afhandeling van de klacht.
Artikel 7
Het bestuur handelt de klacht af en neemt daarbij het advies van de commissie over of wijkt daar schriftelijk gemotiveerd van af.
Artikel 8
Het bestuur stelt de leden van de klachtencommissie per e-mail of eventueel schriftelijk op de hoogte van de definitieve afhandeling van de klacht.
Artikel 9
Deze interne klachtenregeling is opgesteld en vastgesteld in 2022 en staat gepubliceerd op de P-AL website.